AKREDITACIJA
Naša šola je lansko leto (2021) pridobila Erasmus akreditacijo v prvem krogu razpisa. Dodelitev Erasmus akreditacije potrjuje, da je institucija pripravila načrt za izvedbo visokokakovostnih aktivnosti mobilnosti v okviru širših prizadevanj za razvoj svoje organizacije v okviru nadaljevanja mednarodnega sodelovanja.
Šolsko leto 2022/2023
Irska
V času poletnih počitnic, sva se Asja Ertl in Leonida Gavez Šerbinek odpravili na dolgo pot z namenom, da pridobiva nova znanja in izkušnje. V glavnem mestu Irske – Dublinu sva se med 23. 7. in 30.7.2023 udeležili strokovnega tečaja z naslovom Conflict management, emotional intelligence and bullying. Ves teden smo pridobivali teoretična znanja iz področja obvladovanja konfliktov in čustvene inteligence, ki pa so bila podprta s konkretnimi primeri in raznimi igrami vlog, ter socialnimi igrami. Preko igre posameznik začuti perspektivo in čustva drugega. Ob intenzivnem izobraževanju, pa sva izkoristili čas tudi za obiske muzejev, spoznavanje Irske kulture in tradicionalne hrane. Obiskali sva Trinity College, The Book of Kells, Chester Beatty, Little muzej, galerijo, obiskali samostansko mesto iz rimskih časov, predstavljali našo državo s tradicionalno hrano, se udeležili plesne delavnice riverdance, se sprehodili čez urejene parke, uživali v bogati naravi, obiskali plažo ob Irskem morju se sprehodili in si pogledali znamenite klife… Izkušnja je bila izjemna, pri čemer sva pridobili znanja, ki so uporabna pri najinem strokovnem delu ob tem pa bogatili tudi sebe kot osebi.
V prilogi je nekaj utrinkov.
Irska
V sklopu Europass Teachers Academy sva se učiteljici Janja Štrucl in Barbara Ajdinović udeležili izobraževanja po modelu 4 Cs-Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools v Dublinu, na Irskem.
Model 4C kreativnost, kritično mišljenje, komunikacija in sodelovalno učenje se je prepletalo skozi celo izobraževanje. Po medsebojnih predstavitvah različnih držav in učiteljev, se je komunikacija med učitelji šele prav pričela. Vsak dan je bila osrednja tema en model poučevanja, ki se je skozi različne delavnice, podprte s teoretičnimi znanji, prepletal z vsemi ostalimi modeli. V izobraževanje je bil vključen obisk Epic muzeja, kjer je na moderen interaktiven način opisana in zelo izkustveno prikazana zgodovina migrantstva, njihova nacionalnost in pripadnost državi.
Izobraževanje se je zaključilo s strokovno ekskurzijo na podeželje, kjer smo spoznavali čare Irske in popotovali skozi zgodovino. Klik!
Islandija – Smart teachers play more
V mesecu avgustu sva se Ksenija Detiček in Petra Krašna udeležili izobraževanja na Islandiji. Kot že sam naslov Smart teachers play more pove, smo na seminarju pridobili nova znanja o tem, kako vključevati gibanje in igre v vse predmete pouka. Večina aktivnosti je potekala na prostem, ne glede na vremenske razmere. Seznanili smo se s skandinavskim šolskim sistemom, ga primerjali z našim in delili primere dobrih praks. Udeležili smo se tudi kulturnega večera s predstavitvijo kulinarike in ostalih značilnosti držav udeleženk.
SMART TEACHERS PLAY MORE predstavitev
GRČIJA – Learning By Doing: Games and Activities to Develop the Whole Child
V začetku julija (2.7.2023 – 9.7.2023) sva se učiteljici Andreja Rinc Urošević in Leandra Mernik v okviru projekta Akreditacija Erasmus+ udeležili izobraževanja Učenje z delom: igre in dejavnosti za razvoj celotnega otroka v Atenah v Grčiji.
Na izobraževanju so predavatelji na uporaben način najprej predstavili teoretični del, ki je podlaga za celosten razvoj otroka in socialno-čustveno učenje na vseh ravneh. S pomočjo različnih dejavnosti smo se udeleženci preizkusili v različnih aktivnostih, igrah vlog in socialnih ter gibalnih igrah, ki vzpodbujajo celosten razvoj otroka, prispevajo k vključenosti vseh otrok v skupino/razred in motivirajo učenca za učenje, izpovedovanje svojih čustev ter težav.
Predstavili so interaktivne igre, ki vzpodbujajo otrokov razvoj, njegovo samozavest, razmišljanje in kreativnost ter otroke motivirajo k izboljšanju svojega vedenja. Te igre sva praktično preizkusili in jih predstavili drugim udeležencem izobraževanja. Zaradi njihove uporabnosti jih bova vključili v svoje šolsko delo in se skušali s tem še bolj približati učencem.
Pridobili sva nova znanja, osvežili že usvojena znanja, poglobili znanje angleškega jezika in spoznali učitelje druge države in njihov šolski sistem. Z navdušenjem sva si ogledali kulturne, naravne in zgodovinske znamenitosti Aten in otoka Aegina. Poskusili sva nekatere kulinarične dobrote Grčije.
Utrinki najinih novih spoznanj so zajeti v predstavitvi.
Job shadowing v Andaluziji v Španiji
Sredi meseca marca 2023 (12.3.2023 – 17.3.2023) sva se dve učiteljici naravoslovja v okviru akreditacije udeležili Job shadowing v Andaluziji v Španiji. V okviru projekta Zdrav življenjski slog sva se seznanili z metodami priprave zdravega sadnega obroka in različne uporabe sadja. Navdušeni sva bili nad sodelovanjem vseh prebivalcev pri izvedbi projekta. Sezanili sva se z povezovanjem vpliva zgodovine na način življenja in bivanja meščanov Guadix-u.
V naravnem parku v Castril-u sva v različnih delavnicah povezali najino teoretično znanje in ga na ogledih primerjali z nastankom okolja, kamninami in prilagoditvami organizmov na skrajno sušno področje. Predstavniki varstva narave so naju seznanili z ogroženostjo jastrebov na njihovem območju in prikazali načine, kako ohraniti njihovo vrsto.
Šolski projekti kolegov iz Španije, so predstavljali celotno evolucijo življenja in delo ljudi v prihodnosti (robotika, gibanje, radijski studio…). Delo na delavnicah je predstavljalo inovativne metode in oblike dela učiteljev naravaslovja.
Ogledali sva si tudi tradicionalni ples flamenko in okusili bogastvo njihove kulinarike.
Najina nova spoznanja sva strnili v predstavitev.
GRČIJA – IZOBRAŽEVALNA TEHNOLOGIJA V UČILNICI
V drugem tednu marca sva se učiteljici Nina Adam in Helena Jus Silič v okviru projekta Akreditacija Erasmus+ udeležili izobraževanja v Glyfadi v Grčiji. S spoznavanjem različnih aplikacij, simulacij, igrifikacije, digitalnega pripovedovanja zgodb, virtualne in razširjene resničnosti, e-učenja, mobilnega učenja in mikro učenja sva se učili novih, tehnološko izboljšanih, pristopov. Različne naprave (osebni računalniki, prenosni računalniki, tablični računalniki, pametni telefoni, VR očala in drugo) spreminjajo način, kako lahko svojim učencem zagotovimo učne poti. Na podlagi različnih učnih stilov in glede na inteligenco vsakega učenca lahko predlagamo različne tehnološko izboljšane izobraževalne module. Poleg tega sva spoznavali pestrost grške kulture, zgodovine, kulinarike in narave.
Glyfada_23
IRSKA – Flipped Classroom in Resilience and well-being for teachers
V okviru Akreditacije Erasmus + sva se dve učiteljici udeležili strukturiranih tečajev Flipped Classroom in Resilience and well-being for teachers. Tečaja sta potekala v glavnem mestu Irske, v Dublinu. Strukturirani tečaj Flipped classroom je teoretično in praktično predstavil nov pedagoški pristop, ki se imenuje ‘obrnjena učilnica’. V obrnjeni učilnici učenci šolsko delo opravijo doma in domačo nalogo v šoli, pri čemer v duhu sodobnega časa uporabljajo IKT tehnologijo (mobilne telefone, aplikacije in družabna omrežja). Učiteljica Jyoti jobstl se je udeležila strukturiranega tečaja na temo dobro počutje in zdravo življenje učiteljev, kar učitelji velikokrat zanemarimo. Tehnike sproščanja, pravilna uravnotežena prehrana, pravilno dihanje ter socialno zdravje so ključni dejavniki, ki vplivajo na dobro počutje učitelja in s tem tudi na dobro počutje učencev. Ob novo pridobljenih znanjih in spretnostih sva spoznavali irsko kulturo in znamenitosti Dublina, sklepali poznanstva z drugimi učitelji iz Evrope ter pilili znanje angleškega jezika. Utrinke si poglejte v video predstavitvi.
ŠPANIJA – SMART TEACHERS PLAY MORE oz. Pametni učitelj se igra več.
JOB SHADOWING V NEMČIJI IN LUKSEMBURGU
V mesecu septembru (25. – 30. 9. 2022) se nas je pet učiteljev in ravnateljica v okviru akreditacije udeležilo sledenja na delovnem mestu (job shadowing) v Nemčiji, natančneje mestih Keiserslautern in Trier ter v Luksemburgu. Razkazali so nam čisto nov vrtec. Navzoči smo bili pri učnih urah različnih predmetov na razredni stopnji. Učitelji smo v gostujočih šolah imeli možnost spoznati njihov šolski sistem. Obiskali smo tudi najvišje predstavnike šolskega ministrstva v Trierju. V priponki si lahko ogledate nekaj utrinkov… NEMČIJA, LUKSENBURG
ERASMUS+ Grčija – Atene, Glyfada
Zadnji teden v septembru je bil za tri učiteljice grško obarvan. V okviru Akreditacije Erasmus+ smo se udeležile izobraževanja. Le to je potekalo na temo STE(A)M IN CLASSROOM – MULTIPLE INTELIGENCE – MICROLEARNIG – GAMIFICATION… Ukvarjale smo se z aplikacijami ter poskusi, ki so lahko velika podpora izobraževanju v učilnici ali na prostem. Otrokom je velikokrat težko pojasnit pojave, ki se dogajajo v naši okolici, življenju. S pomočjo različnih poskusov in aplikacij pa lahko otrok sam pride do določenih spoznanj ali pa je njegovo razumevanje veliko lažje, boljše. Povabljene smo bile tudi v dva vrtca, kjer smo uporabo aplikacij in izvajanje različnih poskusov opazovale tudi pri učnih urah. Ob izobraževanju pa smo spoznavale tudi kulturo tega mesta (znamenitosti, kulturne spomenike, arheološke najdbe, običaje, hrano,…). Nekaj utrinkov GRČIJA – GLYFADA
Šolsko leto 2021/2022
MOBILNOST V ITALIJI
Zadnji teden v letošnjem šolskem letu se je 16 učencev v okviru pridobljene akreditacije Erasmus+ udeležilo mobilnosti v Italiji. Spoznali so nove prijatelje, preizkusili svoje fizične zmogljivosti v adrenalinskem parku, se učili, kako reševati konflikte in najstniške težave, sodelovali v delavnicah, spoznavali italijansko kulturo, zgodovino in kulinariko. Ogledali so si Bobio, Piacenzo, Milano in Verono. Več njihovih vtisov pa je zbranih na povezavi:
https://padlet.com/spela_mesaric/dhk743k79qs95vbi
JOB SHADOWING NA PORTUGALSKEM
Decembra 2021 se nas je pet učiteljic in ravnateljica v okviru akreditacije udeležilo sledenja na delovnem mestu (job shadowing) v šolskem centru AGRUPAMENTO DE ESCOLAS CAMILO CASTELO BRANCO v Famalicau na severu Portugalske. Sledenje je potekalo na šoli z več kot 3300 učenci. Obiskale smo učne ure različnih predmetov in različnih starostnih stopenj. Gostujoča šola nam je omogočila veliko predavanj in delavnic o portugalskem šolskem sistemu, na temo inkluzije, strokovnega izpolnjevanja učiteljev, dela z učenci s posebnimi potrebami, sodelovanja v različnih projektih in sodelovanja z zunanjimi institucijami. Prav tako smo spoznale CFAEVNF Teacher Training Center, CRE Educational Resource Center in projekt PASEC.
En dan smo namenile raziskovanju kulturnih in zgodovinskih znamenitosti Lizbone. V popoldanskem času pa nam je uspelo obiskati tudi Brago in Porto.
Več o naših strahovih, vtisih, nekaterih idejah pa na: https://padlet.com/spela_mesaric/1456e72ellj4fnzg
Šolsko leto 2020/2021
LEARNING IS LIFE
V letu 2020/ 2021 je bila naša šola uspešna na razpisu programa Erasmus+ KA1 (Mobilnost šolskega osebja) s projektom Learning is Life. Projekt načrtuje 5 mobilnosti učiteljev z udeležbo na strukturiranih tečajih. Ena od glavnih prioritet in ciljev naše šole je sodelovanje v mednarodnih projektih Erasmus+, saj nam je dosedanje sodelovanje že dokazalo, da ti projekti doprinašajo k dolgoročnemu razvoju in posodobitvi šole. Družba, v kateri živimo, doživlja velike spremembe v zadnjih letih in učitelji smo vsakodnevno soočeni z zavedanjem, da današnje generacije otrok spoznavajo in doživljajo svet na drugačen način, kar pomeni, da se tudi učijo na drugačen način. Zaradi prilagajanja njihovemu načinu, se mora spremeniti tudi način poučevanja. Zato je potrebno skrbeti za strokovno napredovanje učiteljev. Učitelji čutimo potrebo po stalnem strokovnem izpopolnjevanju v evropskem okolju, s poudarkom na nadgrajevanju strokovno-pedagoških in jezikovnih kompetenc.
Cilj naše šole v okviru evropskih mobilnosti in sodelovanja so učitelji, ki rastejo
strokovno in osebnostno, saj motivirani, samozavestni in samoiniciativni učitelji največ pripomorejo k kvalitetnemu delovanju v šoli in zunaj nje.
V mesecu avgustu 2021 smo se učiteljice udeležile 5-dnevnega strukturiranega tečaja Intensive English course v Firencah v Italiji v organizaciji Europass Teacher Academy. Učiteljice smo bile navdušene nad celostnim doživetjem. Erasmus+ bogati življenja, širi obzorja.
Z evalvacijo mobilnosti smo ugotovile naslednje učne izide:
- profesionalni in osebnostni razvoj;
- pridobivanje novih pedagoških znanj, metod, pristopov;
- ozaveščanje pridobljenih znanj, veščin, metod, pristopov poučevanja in implementacija v vsakodnevno delo;
- večanje kakovosti poučevanja z namenom boljših učnih izidov za učence;
- pridobivanje učnih materialov;
- širše razumevanje pedagoških praks in sistemov izobraževanja in izboljšanje odnosa do poučevanja;
- pridobivanje in krepitev organizacijskih veščin;
- širjenje strokovne mreže in nova poznanstva v evropskem okvirju;
- izboljšanje družbenih in kulturnih kompetenc;
- izboljšanje znanja angleškega jezika;
- izboljšanje znanja o predmetnem področju;
- izboljšanje osebne samozavesti in zadovoljstva z zaposlitvijo.
Diseminacija projekta poteka na več ravneh: objava na spletni strani šole, sprotno javljanje z mobilnosti, objave na družabnem omrežju Facebook, predstavitev na oglasni deski pri glavnem vhodu v šolo, predstavitev na pedagoški konferenci, članek v občinskem časopisu Naši izviri in še.
UTRINKE SI LAHKO POGLEDATE V PREDSTAVITVI.