Z zaključkom šolskega leta 2020/21 se je zaključil tudi mednarodni projekt Erasmus+ ROOTS. V njem so tri leta sodelovali učenci naše šole z vrstniki iz Španije, Italije, Poljske, Finske in Grčije. Učenci so v teh letih spoznavali kulturno dediščino in preteklost svojih prednikov skozi kulinariko, plese, pesmi, stare igre, mite, legende, filme, stare predmete, običaje ob praznikih. Učenci so obiskali starejše občane in se od njih učili o starih običajih. Zbirali so stare kuharske recepte in predmete in v šoli pripravili razstavo Šefla, pisker, taler. Stare kuharske recepte so preizkušali doma in v šolski kuhinji, posneli postopke in to objavljali na blogu projekta. Vsi partnerji so izbrane recepte objavili v kuharski e-knjigi, kjer so recepti v maternem in angleškem jeziku. Raziskovali so mite in legende, stare filme. V sklopu bralnice so starejše učenci brali mlajšim slovenske ljudske pripovedke v jutranjem varstvu. V času popoldanskega varstva so si ogledali stare filme. Preizkušali so stare igre in izštevanke. Podrobno so se seznanili s tradicionalnim plesom in pesmijo in to predstavili na srečanju učencev v Seronu v Španiji. Tudi na naši šoli smo leta 2019 gostili učitelje iz partnerskih šol, pridružili so pa se jim še učitelji iz Nemčije, Luksemburga in Francije. Srečanje v Miklavžu je bilo izredno prijetno, saj smo sodelovali z lokalnim turističnim društvom, ki je pripravilo sprejem pri gomilah. Naši učenci so tuje goste vodili po občini in jih seznanjali z zgodovinskimi in naravnimi lepotami okolice. Vsaka šola je morala izdelati tudi en tradicionalni predmet. Naša šola je izdelala solnice, ki smo jih podarili visokim predstavnikom države in našim partnerjem.

Zadnje leto so učenci podrobno spoznali zgodovino olimpijskih iger, saj je bilo ponovno snidenje vrstnikov načrtovano v Grčiji maja 2020 poimenovano Olimpijske igre, a le-to zaradi covida ni bilo izvedeno. Tako so učenci izvedli olimpijske igre kar na svojih šolah maja 2021. Več dni so raziskovali zgodovino olimpijskih iger, pripravljali razstavo, se pripravljali na tekmovanje in tudi tekmovali na šolskih igriščih. Spoznavali so, da je važno sodelovati in ne zmagati. Kljub covid razmeram smo se učitelji iz partnerskih šol srečali konec junija v Solunu v Grčiji, kjer smo predstavili delo naših učencev, izmenjali izkušnje v času šolanja na daljavo in izvedli evalvacijo projektnega dela skozi vsa tri leta.

S sodelovanjem v projektu smo učitelji in učenci širili svoje znanje, razvijali nove didaktične metode in materiale, ki smo jih med šolami izmenjali. Pri tem so učenci kot tudi učitelji urili tudi svoje spretnosti rabe angleškega jezika. Kljub temu, da smo zadnje leto in pol vsi razvijali digitalne kompetence, so naši učenci med sodelovanjem v projektu urili in razvijali svoje ikt spretnosti že v letih 2018 in 2019. Najpomembnejši cilj, ki smo ga v projektu dosegli, je zavedanje naše kulturne dediščine, korenin, od koder izhajamo. Zaradi uspešnega medgeneracijskega sodelovanja, povezovanja s krajem in aktivnega vrstniškega delovanja so učenci lahko svoja nova znanja in izkušnje prenesli v druge evropske dežele in tako širili prepoznavanje Slovenije in domačega kraja.

 

https://video.arnes.si/?q=%C5%A1pela%20mesari%C4%8D

https://weallhaveroots.blogspot.com/